Turforslag: Spannfjellet 474 moh. (inkl. Vigdisvarden)
©Siri Hongseth

Spannfjellet er et flott turmål med nydelig utsikt over Namsen og Overhalla. På godværdager vil du få utsikt mot Høylandet og Grong fra toppen. Start turen ved parkering og følg veien mot toppen av Blakkhaugen. Følg så merket sti til Vigdisvarden (Fuglårvarden i kart). Følg stien videre til varden på toppen av Spannfjellet. Noe myr i starten, men store deler av turen er kloppet. Ca. 3,6 km en vei.

Adkomst:

Kjør FV17 til Skogmo, ta så av mot Grong på Fv760. Ta første avkjørsel til venstre etter Skogmo industrifelt. Alternativt, kjør E6, ta av mot Namsos på Fv760, og ta av til høyre på avkjørselen før Skogmo Industripark. Følg veien rett fram til Skogmo Skytebane. Parker ved skytterhuset.
Obs! Det er ofte aktivitet på skytebanen. Følg veien som anvist i kart, ikke gå langs skytebanen.
Alternativt kan du kjøre inn til Blakkhaugen alpinanlegg og parkere der. Ta hensyn til landbrukstrafikk /atjordproduksjon på hver side av denne veien. Kjør rolig.

Last ned turbeskrivelse (pdf) her: Turbeskrivelse Spannfjellet.

Du finner også turen på ut.no.

Sjekk ut steder i nærheten