Turforslag: Geitfjellet /Aejrienvaerie 872 moh.
©Brit Formo

Geitfjelltoppen er et kjent landemerke i Namdalen med flott utsikt i flere retninger. Toppen er 872 m.o.h. og du kan komme dit fra to utgangspunkt.  Går du veien til Geitfjellsenderen, så går eller sykler du på en fin og merket grusvei, mens du fra Jørem går i terrenget. Det er 7,5 km langs Geitfjellveien og 4,5 km langs sti fra Jørem. Med nesten 800 meter stigning så blir det mye oppoverbakke, men det får en igjen i utsikt så fort en kommer over tregrensen. I nærheten ligger områder med grotter, reinroser og flotte skiløyper.

Adkomst: Fra E6 ta av ved Langnes mot Øysletta. Kjør langs Sørsivegen i ca. 1300 meter, ta av til høyre inn på Rostavegen ved jernbaneovergang og grendehus og kjør ca. 480 m. Sving så til venstre inn på Geitfjellveien og kjør ca. 400m til parkering. Her starter turen. Du kan også starte fra Jørem.

Overnatt, spis, se og gjøre:
Grong Skisenter (grong-skisenter.no), Langnes Camping (langnescamping.no), Namsentunet (namsentunet.no), Rønningen på Veium, Jørem – opplevelser ved Namsen (jorem.no), flere spisesteder i Grong og Harran.

Last ned og skriv ut turbeskrivelse: Geitfjellet.

Fasiliteter
    • Oppkjørte løyper
    • Skitrekk
    • Topptur

Sjekk ut steder i nærheten